Науково-методична проблема, над якою працює методичне об'єднання:
«Формування компетентностей учнів шляхом впровадження інноваційних технологій на уроках природничих наук»
Склад методичного об'єднання:
 | Верещак Олена В'ячеславівна Вчитель географії Категорія - вища Педагогічний стаж - 27 років Педагогічне кредо: «Не здавайся, не думай, що нерви здали: як не я, тоді хто? Не тепер, то коли?» Тема самоосвіти: «Психологічні засоби стимулювання інтелекту учнів» |
 |
Міщенко Світлана Григорівна Вчитель хімії вищої категорії, педагогічне звання "старший учитель", практичний психолог вищої категорії Педагогічний стаж - 29 років Педагогічне кредо: «Любити свого учня всяким: талановитим чи не дуже, веселим чи сумним, спокійним чи непосидючим... Спілкуйся з ним, навчайся й радіти, бо учень це все закінчилося покинути поки ти є разом із ним» Тема самоосвіти: «Активізація пізнавальної діяльності та творчих здібностей учнів на уроках хімії» |
 | Замрига Руслана Володимирівна
Вчитель біології Категорія: ІІ категорія Педагогічний етап - 7 років Педагогічне кредо: «Все можливо, на неможливо просто потрібно більше часу» Тема самоосвіти: «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології з використанням інноваційних технологій» |
| |
Тижневик екологічного виховання та природничих наук
«Природа - наше багатство»
З 14.04.2025 р. по 18.04.2025 р. в закладі відбувся тиждень екологічного виховання та природничих наук «Природа - наше багатство». Тижневик став чудовою нагодою для учнів поглибити знання з біології, географії, хімії, усвідомити значення природи у житті людини, навчитися екологічно грамотної поведінки, завдяки проведенню різноманітних заходів:

-біо-флешмоб «Живий ланцюг», під час якого учні творчо й активно моделювали ланцюги живлення під керівництвом учителя біології Р. Холявко. Захід сприяв розвитку екологічного, критичного мислення, комунікативних навичок, застосування знань у практичних ситуаціях, а також формуванню вміння працювати в команді;

-педагог-організатор К. Сербін разом із членами учнівського самоврядування організувала збір макулатури. Спільними зусиллями було зібрано вторинну сировину, яку передано на переробку;

-вчителі Р. Холявко та О. Верещак організували й провели трудову акцію з прибирання та благоустрою території біля пам'ятника загиблим воїнам Другої світової війни, під час якої учні 8-Б і 10 класу продемонстрували екологічну свідомість, патріотизм, відповідальність і повагу до історії;

-з метою розвитку творчих здібностей учнів, формування екологічної свідомості та любові до природи, вчителем біології Р. Холявко проведено конкурс малюнків "Крилата палітра", для дітей 5-7 класів;
- учитель географії О. Верещак для семикласників провела екологічну гру "Червона книга Поділля", що сприяло формуванню екологічної свідомості та дбайливого ставлення до природи рідного краю;

- вчителем хімії С. Міщенко між учнями 7-х класів проведено інтелектуальну гру "Хімічний КВК", під час якої школярі демонстрували знання про хімічні елементи, періодичну систему, працювали в командах й активізували зацікавленість хімією;

-здобувачі освіти 9-Б, 10, 11 класів разом із класними керівниками С. Міщенко, В. Антоновою та Ю. Федорцовою активно долучилися до благоустрою шкільного подвір'я - впорядковували клумби;

-вчителями початкових класів для учнів 1-4 кл. проведено фотовиставку «Дива природи», що сприяло вихованню дбайливого ставлення до природи у маленьких серцях;

- у шкільній бібліотеці бібліотекарем ліцею І. Крючковою оформлено виставку літератури «У світі природи», яка ознайомила школярів із дивовижним різноманіттям рослинного й тваринного світу, сприяла формуванню екологічної свідомості;

- вчитель географії О. Верещак разом із семикласниками провели виставку «Цікава географія». Навчальні моделі створені учнями, стимулюють допитливість і поглиблене засвоєння теоретичного матеріалу, а також допомагають розуміти практичне значення географії.
Всеукраїнський тиждень «STEM весна - 2025»
з 07.04.2025 по 11.04.2025
Тиждень STEM-освіти став справжнім святом науки, творчості та відкриттів. Всі заходи були спрямовані на розвиток ключових компетентностей учнів:



- захоплюючі виставки творчих проєктів «ТехноМайбутнє» та «STEM-проєкти» проведено вчителями В. Ковтуном і В. Арсеєнко. Учні 5-11 класів представили креативні моделі, що охоплювали різні технології у галузі науки та інженерії: фантастичні машини, роботи, моделі та прототипи розумних пристроїв і транспортних засобів, створених з картону, пластику, деревини та електроніки;



-STEM-квест "Фізика навколо нас" провів учитель фізики А. Кисляченко для здобувачів освіти 10 класу у форматі командної гри, під час якої учні розв'язували фізичні задачі, виконували експериментальні завдання, закріплювали знання з фізики через практичне застосування її законів у повсякденному житті;


-учні початкової школи представили власноруч створені моделі роботів з конструкторів LEGO, підручних матеріалів;


-здобувачі освіти 6-А класу під керівництвом учителя математики Ю. Кошелєвої створювали дидактичний посібник - математичний бокс: вирізали, рахували, складали, клеїли, розфарбовували - і в результаті кожен створив свій унікальний математичний бокс;

-вчитель географії О. Верещак з учнями 7 класів створювали моделі географічного приладу флюгера, будували літосферу, атмосферу, що сприяло поглибленню знань з географії, розвитку конструкторських навичок, здатності працювати з підручними матеріалами та розумінню практичного застосування географічних знань;

-виставку STEM - моделей «Клітина в 3D» проведено вчителем біології Р. Холявко для здобувачів освіти 6-их класів;


- розширенню знань учнів 9-Б класу з геометрії, її практичного застосування в мистецтві розвитку естетичного смаку, інтеграції знань і національної свідомості, сприяв позакласний захід «Геометричні перетворення в українській вишивці», що провів учитель математики А. Акопян.
Тиждень розвитку ключових компетентностей «Кожній дитині - світло до знань»
З 17.03.2025р. по 21.03.2025р. відбувся надзвичайно цікавий і насичений тижневик, який став важливим кроком у підготовці учнів до сучасного світу знань і вмінь. У цей період було проведено тематичні заходи, що охоплювали різні напрями компетентностей, передбачених сучасною освітньою програмою:
- вчителі початкових класів демонстрували "Наукові досліди": прості експерименти з водою, повітрям, магнітами, встановлювали причинно-наслідкові зв'язки та вчили учнів робити висновки на основі спостережень під час вправ "Юні натуралісти";
- для молодших школярів бібліотекар ліцею І. Крючкова провела «Бібліотечний урок: знайомство з дитячими книжками», що сприяв розвитку читацької компетентності, підвищенню інтересу до читання, розширенню знань про дитячу літературу;
-здобувачі освіти 9-А класу на уроці англійської мови (Н. Климчук) презентували свої проєкти на тему: "Екологічні проблеми країни, міста". Працювали над розвитком ключових компетентностей: здатності спілкуватись іноземною мовою, екологічної, інформаційно-комунікаційної, навчання впродовж життя, а також у галузі природничих наук, техніки і технологій;
- цікавий квест «Математичний детектив» учитель А. Акопян провів з учнями 8-А класу - справжніми детективами: розкрили наукову таємницю й знайшли зниклий X. Захід допоміг школярам закріпити знання з математики у цікавій ігровій формі, розвивав логічне мислення, допоміг розв'язувати проблеми, застосовувати знання на практиці;
- урок зі створення лепбуку «Визначні місця Лондона» провела вчитель англійської мови В. Антонова для дітей 6-А класу, під час якого удосконалювали навички читання, письма та говоріння англійською мовою, розвивали творчі та пізнавальні здібності;
-інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?" з фізики (А. Кисляченко) відбулася для дев'ятикласників, сприяла розвитку пізнавального інтересу до фізики, вмінню застосовувати знання на практиці, знаходити розв'язання фізичних проблем та орієнтуватись у закономірностях світу;
-для здобувачів освіти 11 класу вчитель інформатики В. Ковтун провів урок-марафон "Кодування для всіх". Учні познайомились із практичним застосуванням мови Python, а десятикласники успішно реалізували проєкт "Школа майбутнього", створивши веб-сайт, який став результатом колективної праці та наочним прикладом того, як сучасні інструменти можуть бути використані для покращення освіти;

-захист проєктів "Улюблений актор/актриса" на уроці англійської мови (А. Гарник), дозволив учням 7-Б класу проаналізувати та продемонструвати власні погляди на кінематограф, удосконалити навички публічного виступу та роботи з мультимедійними матеріалами;
- діти 7-А класу (Т. Довженко) поглиблювали знання з української мови, формували компетентність володіння державною мовою, вміння застосовувати знання на практиці під час квізу з української мови;

-виставка "Науковий вернісаж: Біо, Гео, Хімія" - сприяла поглибленню міждисциплінарних знань у галузях біології, географії та хімії, розвивала дослідницькі навички учнів, стимулювала допитливість та критичне мислення;
-захоплюючо пройшла інтерактивна вікторина "Відкривай Україну", під час якої здобувачі освіти 5-11 класів розширили знання про Україну, її історію, культуру, географію, розвивали пізнавальний інтерес, логічне мислення та вміння працювати з інформацією, прихованою у QR кодах;
-позитивну атмосферу серед молодших школярів створили ранкові кола "Клубок дружби", "Компліменти", що допомогло у розвитку навичок спілкування, емпатії, вмінню висловлювати позитивні емоції та підтримувати один одного;

-рухлива перерва, яку провели вчителі фізичної культури Ю. Федорцова та Л. Штраус, дозволила дітям 1-4 класів переключити увагу, покращити емоційний стан;

-виставка STEM-проєктів "Шукаючи свою троянду: Планетарний вернісаж" за твором А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц", яку організувала вчитель зарубіжної літератури О. Крижак, дозволила дев'ятикласникам застосувати знання з літератури та науки, сприяла розвитку творчих здібностей, міжпредметних зв'язків, формуванню вміння показати результати роботи у творчій формі.
Колектив вокального ансамблю ліцею продемонстрував творчий потенціал, вміння презентувати свої здібності під час міського фестивалю «Мистецька імпреза» (К. Сербін).
Інформація про хід конкурсу «Ековектор»
З 10.02.2025р. по 07.03.2025р. з наданням учнівської підтримки ініціативи, активізації практичної природоохоронної роботи, залучення учнівської молоді до заходів щодо покращення стану довкілля, формування життєвих компетентностей у контексті ідей сталого розвитку суспільства, залучення дітей та учнівської молоді до прийняття рішень, в ліцеї проводиться конкурс учнівських екологічних ініціатив «Ековектор». Учнівські колективи презентують та активно висловлюють своє бачення реалізації проектів.
Тижневик екологічного виховання та природних наук "Будь природі другому"
З 08.04.2024 р. по 13.04.2024 р. в закладі проведено тиждень екологічного виховання та природничих наук "Будь природі другому", в рамках якого відбулися:
- книжкова виставка "Земля - наш спільний дім" (І.Крючкова);

- біологічна гра для учнів 6-Б. кл. «Знавці природи» (Р.Голявко);

- виставка малюнків серед 5-6 кл. "На крилах весни" (Р.Голявко);

- виставка робіт семикласників "Хімія в житті людини" (С.Міщенко);

- проведено хімічну вікторину у 8-Б кл. (С.Міщенко);

- інтелектуальна гра для 7-х кл. "Найкращі географи" (Т.Гижко);

- виставка творчих робіт серед учнів 6-11 кл. «Цікава географія» (Т.Гижко);

- бесіда з учнями 5-х кл. «Скільки часу розкладається зміття» (Р.Голявко);

- конкурс малюнків серед учнів 4-7 кл. "Вода - це життя" (С.Міщенко, Р.Голявко).

Учнями закладу приділено увагу благоустрою території ліцею та мікрорайону Пирогова, зокрема: здобувачі освіти 11 та 10 кл. навели лад біля пам'ятника загиблим воїнам у Другій світовій війні.

Тижневик екологічного виховання та природних наук «Природа - справжнє диво»
Ми - за дбайливе ставлення до навколишнього середовища, тому в закладі з 10.04.2023 р. по 14.04.2023 р. провели тижневик екологічного виховання та природних наук:
- презентацію книжкової виставки «Світ природи», яка допомогла дітям побачити про вплив людини на природу (Р. Холявко, І. Крючкова);
- тренінг «Збираємось на природу» у 5-6 кл., що сприяв розвитку екологічної свідомості, розумінню значущості природи в житті людини, відповідальності за збереження природи (С. Міщенко);
- виставку проєктних робіт «Економічні переваги вторинної переробки сировини». Учні 8-11 кл. розвивали пізнавальний інтерес, працювали з додатковою літературою - книгами, довідниками й іншими джерелами географічних знань (Т. Гижко);
- вікторину «Мандрівка в країни Кросвордію та Ребусландію». Семикласники розкрили власні творчі здібності, удосконалили практичні навички роботи з картами атласу (Т. Гижко);
- фотоконкурс «Селфі з домашнім улюбленцем» для 5-11 кл., під час якого діти ділилися світлинами своїх хвостатих друзів (Р. Холявко);
- хімічний КВК «Подорож просторами періодичної системи». Працюючи в команді, семикласники пригадали будову періодичної системи хімічних елементів (С. Міщенко);
- виставку-конкурс пам'яток «Правила поведінки на природі» із зазначенням особливостей поводження під час перебування на природі (вч. 1-4 кл.);
- біологічну гру «Знавці природи». Десятикласники продемонстрували спостережливість, уміння швидко і нестандартно мислити, застосовувати знання на практиці (Р. Холявко);
- виставку «Вироби з пластикової пляшки», під час якої вихованці 7-10 кл. креативно підійшли до виконання робіт (С. Міщенко);
- трудову акцію «Обрізка хвойних рослин». Здобувачі освіти 9-Б, 10 кл., естетично оформили туї, які були висаджені вчителями на території закладу під час загальноміського руху «Зелена хвиля» (Р. Холявко).
Тиждень екологічного виховання та природничих наук
З 25.04.2022 р. по 29.04.2022 р. в закладі відбувся тиждень екологічного виховання та природничих наук «Землі своєї паросток зелений», в рамках якого реалізовано наступні заходи:
- онлайн вікторину для учнів 7-8 кл., з метою поглиблення знань з географії, розширення кругозору, розвитку пізнавального інтересу (Гижко Т.А.);
- онлайн конкурс на кращу казку «Подорож краплини» для учнів 6 кл., що сприяв закріпленню знань про колообіг води в природі, його значення, вихованню бережливого ставлення до води. Найактивнішими учасниками конкурсу були такі здобувачі освіти: Задоянчук Н., Саприга Т., Бродовський Т., Обштат Д., Воловодюк О., Луканін Я., Домбровський А., Курило Н., Янчук А. (6-А кл.), Меліхова О., Ферапонтов М. (6-Б кл.);
- біологічну гру «Найрозумніший» для учнів 7-А кл., що сприяла розвитку у школярів логічного мислення, швидкості реакції, кмітливості, вміння застосовувати свої знання в нестандартних ситуаціях (Замрига Р.В.);
- онлайн вікторину з природознавства «Хочу все знати» для учнів 5-А кл., яка мала на меті виховання в учнів дбайливого ставлення до природи, почуття відповідальності, доброзичливості (Замрига Р.В.);
- онлайн фото-конкурс «Селфі з біологічними об'єктами» для учнів 6-8 кл., під час якого здобувачі освіти змогли поглибити знання про тваринний світ як одну з основних складових частин природи;
- онлайн конкурс малюнків «Хімія в моєму житті» для учнів 7-9 кл., під час якого діти продемонстрували свої творчі здібності (Міщенко С.Г.);
- онлайн хімічну лабораторію «Магія в пробірці: Красиві досліди з хімії» для учнів 7-11 кл., що сприяла активізації пізнавальної діяльністі учнів. Здобувачам освіти було запропоновано цікаву відеодобірку експериментів, які можна виконати в домашніх умовах з використанням легкодоступних продуктів харчування та побутової хімії;
- акцію «День довкілля», під час якої учні посадили квіти при вході до закладу.
Тиждень екологічного виховання та природничих наук
З 12.04.21 по 16.04.21 в закладі проведено тижневик екологічного виховання та природничих наук, в рамках якого було реалізовано ряд цікавих заходів:
вчителем географії Гижко Т.А. проведено:
- онлайн конкурс малюнків «Політ фантазії у космос» для учнів 5-х кл., мета якого - розвиток творчих здібностей та уяви;

- перегляд відеоматеріалу учнями 9-10 кл. «Сім чудес української природи», під час якого старшокласники познайомились з розмаїттям природи України;

- створення міні-проєктів «Що я можу зробити для Землі?». Учні 5-7 кл. проявили екологічну культуру, дбайливе ставлення до природи. Найкращими визначено проєкти Задоянчука Н., Літвін С. (5-А кл.), Варіченко А. (6-А кл.), Пархомець В. (7-Б кл.).

- перегляд відеоролика «Бережимо планету» учнями 6-х кл. сприяв вих ованні у школярів небайдужого ставлення до проблем охорони навколишнього природного середовища;

- географічну інтелектуальну гру «Навколо світу» в 7-х кл., під час якої здобувачі освіти поглибили свої знання з предмету, вчились розв'язувати проблемні завдання.
вчителем хімії Міщенко С.Г. проведено:
- фільми «Хімія навколо нас», «100 великих відкриттів: хімія» у чнях 9-х кл., що сприяло популяризації хімічних знань серед здобувачів освіти;

- фотоконкурс «Хімія в моєму житті» для учнів 9-11 кл., який продвинувся в тво рчі здібності старшокласників;

- онлайн хімічні лабораторії «Цікава хімія» (8 кл.), «Вирощуємо кристали вдома», «Цікаві дослідження вдома» (7-11 кл.), під час проведення яких здобувачі освіти виконали доступні хімічні експерименти. Найактивнішими учасниками були учні 7-А, 8-А, 9-А класів.

вчителем біології Замригою Р.В.:
- онлайн конкурси плакатів та малюнків «Збережи природу! Врятуй планету!», «Птахи - наші друзі» для учнів 6-11 кл., що сприяли розвитку творчих здібностей здобувачів освіти, вихованню відповідального ставлення до природи;

- інтелектуальну гру «Найрозумніший» для учнів 7-Б кл. Школярі показали логічне мислення, поглибили знання з біології;

- біологічну вікторину «У світі природи» для учнів 7-А, 8-А кл., що мала на меті розвиток пізнавальної активності та логічного мислення учнів.
