Науково-методична проблема, над якою працює методичне об'єднання:
"Використання технологій штучного інтелекту як засіб підвищення якості навчання на уроках математичного циклу"
Склад методичного об'єднання:

| |
 | Ковтун Валерій Олександрович Вчитель інформатики Категорія: Вища Педагогічний стаж: 16 років Педагогічне кредо: "Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє."
Тема самоосвіти: «Формування інформаційно-цифрової компетентності в освітньому просторі» |
 | Кошелєва Юлія Максимівна Вчитель інформатики, математики Категорія: спеціаліст Педагогічний стаж: 4 роки Педагогічне кредо: "Будьте самі шукачами дослідниками. Не буде вогника у вас - вам ніколи не запалити його в інших." Тема самоосвіти: «Впровадження інноваційних технологій для стимулювання розвитку інтелектуального і творчого потенціалу учнів, їх життєвих компетентностей у процесі вивчення інформатики та математики» |
 | Акопян Арсен Самвелович Вчитель математики та інформатики Категорія: спеціаліст Педагогічний стаж: менше року Педагогічне кредо: "Навчаючи дітей - навчаюсь сам: ділюся власним досвідом і знаннями, але завжди відкритий до нових ідей". Тема самоосвіти: "Методи та підходи щодо створення комфортних умов цікавого і доступного вивчення математики та інформатики для кожного учня" |
 | Кисляченко Артур Станіславович Вчитель фізики Категорія: спеціаліст Педагогічний стаж: - Педагогічне кредо: "Вчитись ніколи не пізно!" Тема самоосвіти: "Способи збільшення ефективності навчання через візуальний контент та підвищення рівня інтерактивності" |
Тиждень математики, фізики «Подорож країною МІФ»
З 20 по 24 січня 2025 р. в закладі пройшов тиждень математики, фізики «Подорож країною МІФ». В рамках тижневика проведено:
- виставку плакатів на тему «Геометрія навколо нас». Діти у своїх роботах продемонстрували, які геометричні форми й фігури зустрічаються в природі, архітектурі, техніці та повсякденному житті. (вч. Ю.Кошелєва);


- відкритий урок на тему "Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу" для 7 класу. Учні наводили приклади застосування знань про імпульс тіла, прояви і наслідки фундаментальних взаємодій, а також універсальний характер законів збереження в природі, активно взаємодіючи з вчителем та відповідаючи на запитання. (вч. А. Кисляченко);


- інтелектуальну гру «Математичний квіз» для 7 класів. Учасники проявили зацікавленість та активно брали участь у виконанні завдань. Найкраще виконували завдання на логіку, трохи складніше було з практичними задачами. Квіз допоміг закріпити вивчений матеріал та підвищити мотивацію учнів до вивчення математики. (вч. Ю.Кошелєва)


- відкритий урок на тему: «Квадратна нерівність. Методи розв'язування» для 9 класу. Здобувачі освіти повторили основні поняття про нерівності та методи їх розв'язання, а також вивчили новий матеріал. Демонстрація прикладів та інтерактивні завдання сприяли кращому засвоєнню теми. Учні виконували практичні вправи біля дошки та у зошитах, а правильність розв'язків перевіряли за допомогою комп'ютерної програми побудови графіків. Урок завершився рефлексією, під час якої діти поділилися своїми враженнями, озвучили нові знання та обговорили складні моменти теми. (вч. А.Акопян);

- учні 1-4 класів підготували колажі та лепбуки на тему «Цікавий світ математики», добрали цікаві завдання, ілюстрації з використанням математичних знань.


Проведення акції до Дня години коду під час тижня комп'ютерної освіти «Тижня кібервіджів»
В рамках тижня комп'ютерної освіти з 09.12.2024р. по 13.12.2024р. вчителями інформатики Кошелєвою Ю.М., Акопяном А.С., Ковтуном В.О. проведено заходи з метою долучення до глобальної акції «Година коду», об'єднавши учнів різних класів для знайомства з основами програмування. Учні ділилися своїми враженнями та результатами. Молодші школярі були у захваті від своїх барвистих анімацій, а старшокласники відчули себе справжніми програмістами, пишучи код, який реально працює.
- учні 5-7 класів працювали у візуальному середовищі Scratch, створюючи прості анімації та інтерактивні проєкти. Вони із захопленням змушували своїх персонажів рухатися, говорити та виконувати різні команди, використовуючи блоки-коди. Це допомогло їм зрозуміти основи алгоритмічного мислення та логіки.


- учні 8-11-х класів вирішували більш складні завдання, пишучи програми мовою Python, знайомилися з базовими конструкціями програмування, такими як цикли, умовні оператори та функції. Їм вдалося створити прості алгоритми, розв'язували цікаві задачі, наприклад, автоматичний підрахунок чисел чи виведення геометричних фігур.



Місяць Кібербезпеки
З 07.10.2024р. по 31.10.2024р. в закладі відбувся місяць Кібербезпеки, в рамках якого проведено:
- для учнів 9 класів - вікторину Kahoot! на тему "Безпечні паролі". Учні активно змагалися, відповідаючи на запитання про те, як створювати надійні паролі, уникати поширених помилок та захищати свої акаунти від злому.
Захід допоміг учням у цікавий спосіб засвоїти важливі правила кібербезпеки та перевірити свої знання. Вікторина викликала жвавий інтерес і стимулювала обговорення того, як кожен може зробити свій цифровий простір безпечнішим. Вітаємо переможців, які показали відмінні знання з кібербезпеки! Також дякуємо всім учасникам за активну участь і цікаві дискусії.

- учні 8 класів на уроках інформатики працювали над створенням інформаційних листівок з основними правилами безпечної поведінки в соціальних мережах.
Учні досліджували такі важливі теми, як захист особистих даних, створення надійних паролів, обмеження доступу до профілів і відповідальна комунікація онлайн.
Цей проєкт допоміг учням усвідомити важливість кібербезпеки та відповідальності за власну поведінку в Інтернеті.

- квест "Загадка безпеки: Розгадай пароль" на сайті національної освітньої платформи "Всеосвіта". У квесті брали участь учні 9-А та 9-Б класу під час уроків інформатики.
Вебквест складається з 20 підказок, що об'єднують не тільки перевірку теоретичних знань з основних понять, таких як фішинг, соціальна інженерія, а й опрацьовують весь алгоритм створення надійного паролю. Учасники квесту перевірили інформацію про сайт, перевірили фото-фейки, ознайомились з методикою створення фразового паролю та технікою візуальної та акустичної асоціації на прикладах.
Даний вебквест розширив цифрову грамотність в області персональної кібергігієни.Усі учасники отримали сертифікати про проходження квесту.


- учні 5-х класів переглянули анімаційний фільм, який у доступній та цікавій формі розповідав про основні правила безпечного користування Інтернетом. Після перегляду відбулося жваве обговорення, під час якого учні ділилися своїми враженнями, задавали питання та пропонували власні приклади ситуацій, пов'язаних з безпекою в мережі, обговорювали, як правильно спілкуватися з незнайомцями в Інтернеті, чому не можна ділитися особистою інформацією та як захистити свої акаунти в соціальних мережах.
- здобувачі освіти продемонстрували свої творчі здібності, створюючи яскраві та інформативні плакати та малюнки на тему кібербезпеки. Вони малювали персонажів, які символізували різні онлайн-загрози (наприклад, віруси, хакери), а також розробляли правила безпечного користування Інтернетом у вигляді коміксів або інфографіки.


Відбувся воркшоп для учнів 10-го кл. «Як захистити себе від онлайн-загроз», під час якого діти отримали практичні знання про те, як створювати надійні паролі, розпізнавати фішингові атаки та захищати свої особисті дані. Створення власного блогу допомогло закріпити отримані знання.

Здобувачі освіти брали участь у захопливому кіберквесті «Мисливці за хакерами», під час якого вирішували різноманітні завдання, пов'язані з кібербезпекою, розшифровували коди, шукали приховані повідомлення, аналізували дані та приймали рішення в складних ситуаціях. Кіберквест допоміг учням розвинути критичне мислення, логіку та вміння працювати в команді.
Випускники змагалися у вікторині «Кібербезпека», відповідаючи на запитання про різні аспекти кібербезпеки. Це була весела та інтерактивна форма перевірки знань, яка дозволила учням закріпити матеріал, вивчений на уроках.
В рамках місячника кібербезпеки учнями 6-7 класів переглянуто відеоролик «Безпека та захист даних в Інтернеті. Поняття про захищені паролі». Таким чином діти підвищили рівень цифрової обізнаності, а також зрозуміли, що варто бути обережним щодо того, з ким спілкуються, і яку інформацію публікують, як зробити свій пароль безпечним.
Проведено вікторину «Дотримання правил безпечного користування онлайн-мережею, сучасними інформаційно-комунікаційними системами». Діти підсумували ключові аспекти відповідальної поведінки в Інтернеті, необхідність збереження особистої інформації, важливість інсталяції та регулярного оновлення програмного забезпечення, розуміння методів шахрайства, таких як фітингові листи та як їх уникнути.
Учнями виготовлено слайд-плакати, памʼятки «Безпечний інтернет». Плакати містили чітку і доступну інформацію, яка привертає увагу і є зрозумілою навіть для тих, хто не має глибоких знань про безпеку в Інтернеті.

Шкільний дайджест "Мережева етика"
До Дня безпечного Інтернету 07.02.2024р. вчителями інформатики проведено шкільний дайджест "Мережева етика", в якому активно брали участь учні 5-А, 6-А, 6-Б, 7-А, 8-А, 9-А, 11 кл.


Тиждень математики, фізики, інформатики «Інтелектуальна мафія»
З 15 по 19 січня 2024 р. в закладі пройшов тиждень математики, фізики, інформатики «Інтелектуальна мафія». В рамках тижневика проведено ряд цікавих заходів:
- інтелектуальну гру «Інфобатл» для 6 кл, що сприяла розвитку навичок учнів у сфері інформатики. Діти не лише поглибили свої знання, але й вдосконалювали навички роботи в команді, аналізу та швидкого прийняття рішень, що є важливими у навчанні та подальшому житті;

- математичний квіз серед учнів 5-х кл, мета якого - повторення й закріплення вивченого матеріалу в нестандартній формі. Діти активно брали участь у кожному раунді, вчилися працювати в команді та поважати думку один одного;

- веб-квест «У світі інформатики» для учнів 10-х кл. Кожне завдання вимагало від учасників використання різних онлайн-ресурсів, таких як хмарні сервіси, пошукові системи та веб-сайти зі спеціалізованою інформацією. Учні продемонстрували інтерес та активність, висловили задоволення від нових можливостей Інтернет-технологій, які вони вивчили під час гри;

- інтелектуальну гру «Фізико-математичний брейн-ринг» для 9-х кл проведено з метою активізації пізнавального інтересу до фізики та математики, розвитку логічного та аналітичного мислення. Діти брали активну участь у кожному з 6 турів: відгадували математичні ребуси, зображували людей за допомогою геометричних фігур, розгадували задачі фізичного змісту та виконали багато інших цікавих завдань.
Тиждень Комп'ютерної освіти
З 11 по 17 грудня 2023 р. в закладі пройшов тиждень Комп'ютерної освіти. В рамках тижневика проведено:
- вікторину "Цифровий світ: відповідальне користування технологіями" для 6 кл. (вч. В.Ковтун);

- вікторину "Цифровий світ: відповідальне користування технологіями" для 6 кл., що розширила знання учасників освітнього процесу про важливі аспекти цифрового світу (вч. Ю.Кошелєва);

- інтелектуальну гру "Знавці інформатики" для 9 кл. (вч. П.Романов).

Тиждень математичних наук «Подорож країною МІФ»
З 16.01.2023 р. по 20.01.2023 р. ми провели тиждень математичних наук «Подорож країною МІФ». Протягом тижневика відбулося ряд цікавих заходів:
- STEM-урок у 9-Б кл. «Звукові хвилі. Інфразвук і ультразвук», під час якого учні дізнались про звук як механічну хвилю, про його основні фізичні та фізіологічні характеристики (вч. Н. Ярова);
- урок в 4-А кл. «Казкова математика», що мав на меті вдосконалення вміння учнів читати та записувати числа в межах мільйона, множення і ділення многозначних чисел на двозначні, описувати проблемні ситуації з казок (вч. А. Зелінська);
- заняття на тему «Вітер» в рамках роботи творчої лабораторії «Впровадження STEM-технологій у початковій школі» для учнів 3-А, 3-Б кл. Діти дізнались про вітер ті інші джерела енергії, визначали напрям вітру за допомогою флюгера, проводили експерименти зі звуком (вч. Н. Можаєва, Н. Ярова);
- онлайн урок-гру в 9-Б кл. «У світі геометричних фігур», мета якого - зацікавити учнів до вивчення математики, розвивати пізнавальну активність, кмітливість, виховувати цілеспрямованість, упевненість в собі (вч. Л. Заводовська);
- урок «Математична подорож Україною» в 3-А кл. з використанням авторського електронного посібника, що знайомить школярів з історичними пам'ятками України, географічними поняттями у формі подорожі (вч. Н. Музичук);
- «Гру-турнір комп'ютерних геніїв» для учнів 7-х кл., що сприяв покращенню знань з інформатики, розвитку творчих та інтелектуальних здібностей, вихованню самостійності, наполегливості та вмінню працювати в команді (вч. Ю. Кошелєва);
- інтелектуальну гру «Мозковий штурм» для 9-х кл., мета якого - зацікавити здобувачів освіти до вивчення інформатики, поглибити знання учнів з предмету, розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, формувати навички співпраці та культуру командної роботи. (вч. В. Ковтун).
Тиждень комп'ютерної освіти
В рамках тижня комп'ютерної освіти з 19 по 25 грудня 2022 р. у КЗ «Вінницький ліцей №36» пройшла «Година коду» (Hour of Code) - безкоштовна міжнародна освітня ініціатива, метою якої є стимулювання дітей та дорослих до вивчення програмування за допомогою проведення одного спеціально розробленого інтерактивного уроку.
Вчителями інформатики Ю. Кошелєвою, В. Ковтуном проведено інтерактивне заняття до Дня години коду в 5-11 кл., метою якого є популяризація ІТ серед учнів, ознайомлення зі способами написання програмного коду.
Цього року «Година коду» проходила в онлайн-форматі. Учні 5-8 кл. керували героями запропонованих проєктів «Майнкрафт/MINECRAFT Hour of Code», «Зоряні війни/ Star Wars: Build a Galaxy with Code» та інших не менш захоплюючих додатків. З кожним етапом завдання ускладнювалися і в межах цих завдань діти знайомилися з основними базовими конструкціями програмування. Багатьом школярам це допомогло розширити свій світогляд, переконатись, що інформатика є справді цікавою та творчою наукою, доступною для всіх бажаючих. Після заняття кращі серед учасників отримали сертифікат міжнародного зразка.

В. Ковтуном проведено квест з інформатики «Програмування - доступне всім» для учнів 5-11 кл. Учасники заходу мали змогу розгадати цікаві завдання, ребуси, задачі, загадки, дізнатись цікаву інформацію з інформатики. Найпершими пройшли квест наступні учні: Кудлаєнко К. (6-Б кл.), Сивак Д. (5-Б кл.), Ставнійчук К. (9-Б кл.), Биковська А. (9-Б кл.),
Коваль К. (9-Б кл.), Анцупова А. (10 кл.), Зелінська Д. (9-Б кл.), Скотніцький А. (10 кл.),
Любунь М. (10 кл.), Палькевич М. (8-Б кл.), Прокопчук Д. (10 кл.), Владиженська А. (11 кл.), Чорнійчук В. (11 кл.), Чорнійчук І. (5-Б кл.).
Вчитель Ю. Кошелєва організувала перегляд відео «Комп'ютерна безпека» учнями 5-8 кл., де діти ознайомились з правилами Інтернет-безпеки, способами захисту особистої інформації в мережі.
Тиждень математичних наук
З 17 по 21 січня 2022 р. проведено тиждень математичних наук:
- відеовернісаж «Цікава математика»;

- позакласний захід «Брейн-ринг» для 8-х класів;
- математична гра «Хто найрозумніший?» для учнів 5-х класів;

- дослідницькі забави «Фізичний калейдоскоп» для учнів 3-х кл.;

- квест з інформатики «Щасливий біт» для 5-11 кл.
В закладі відбувся декадник математики, в рамках якого проведено наступні заходи:
- виставку літератури «Математичні цікавинки»;
- он-лайн конкурс міні-проектів «Геометричні фігури у чудесах світової культури» для учнів 6-9 кл.;
- он-лайн виставку «Математична творчість» (кросворди, малюнки, вироби із використанням геометричних фігур) для учнів 5-11 кл.
- он-лайн годину спілкування у 5-11 кл. «Видатні математики минулого та сучасності», під час якої учнів було ознайомлено з видатними математиками від Піфагора до А. М. Колмогорова.
- «Математичну естафету», в ході якої учні 1-Б кл. разом із класоводом Можаєвою Н.Д. розгадували загадки, знаходили «сусідів» цифр, розв'язували логічні задачі, відновлювали числовий ряд, що сприяло розвитку винахідливості, логічного мислення, інтересу до математики у першокласників.
- математичне шоу «Вас вітає королева наук Математика» в 2-х кл., під час якої вчителі Сінькова Ю.Р. та Загрійчук С.В. працювали над закріпленням математичних знань школярів, розвитком просторової уяви, логічного мислення, обчислювальних навичок, виховували математичну компетентність;
- математичну гру «В гостях у казки» для учнів 3-4 х кл., де вчителі Левчук Т.А., Зелінська А.А., Шевчук Л.В., Школьна А.С. цікаво поєднали виконання математичних завдань та вправ з героями казок та мультфільмів;
- віртуальну математичну гру «У пошуках геніїв» для учнів 10 кл. (вч. Ярова Н.В.), метою якої було удосконалення навичок лічби, розвиток інтересу до математики, логічного мислення, творчої активності;
- віртуальну математичну гру «Історії видатних математиків» в 7-Б кл., в ході якої вчитель Заводовська Л.А. працювала над розвитком логічного мислення школярів, впевненості у своїх силах, вчила чітко висловлювати власну думку;
- веб-квест «Цариця наук», під час якої учні 9-А кл. разом з учителем Яровою Н.В. познайомились зі світом математики та мистецтва, розвивали критичне та логічне мислення, удосконалювали пошукові навички та навички роботи з сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями.
В закладі з 25.01.2021 р. по 29.01.2021 р. відбувся тиждень фізики та інформатики,
протягом якого проведено ряд заходів:
- Яровою Н.В., вчителем фізики - он-лайн квест «У світі електрики»для учнів 8-х кл. Захід спонукав до
самостійного пошуку відповідей на питання: в якому місті працює до цього часу одна з перших електричних ламп,
де найчастіше на Землі спостерігаються блискавки, в якій країні при розкопках було знайдено найдавніший
акумулятор;
- демонстрацію фізичних дослідів для учнів 4-х кл., метою заходу був розвиток інтересу вихованців початкової
школи до вивчення фізики;
- позакласний захід «Фізичний калейдоскоп» у 8-А кл., під час якого учні проводили досліди, виконували
логічні вправи;
- Кошелєвою Ю.М. - під час уроку інформатики в 6-Б кл. «Цікава програма» було ознайомлено школярів з
програмою Scratch, здійснено розвиток логічного мислення та застосовано набуті знання з інформаційних
технологій на практиці;
- Прозорною А.В. - урок інформатики у 8-Б кл. «Колонтитули документа», під час якого формувались уявлення
учнів про засоби автоматизації, удосконалювались навички роботи з колонтитулами.
Тижневик пройшов творчо, цікаво, креативно!