Опис казки підготували:
Зарічна В.А. та учні 8-А класу: Ткач О., Базалевська У., Коробко І., Вовк О., Цуканова В., 4-А;
«Як Добрик та Добричка допомогли Маринці стати хорошою дівчинкою»;
Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №36 Вінницької міської ради», 4-А клас;
Модератор даного проекту - Зарічна В.А. ,класний керівник 4-А класу.
Добром зігріте серце -
Дарунок від батьків
Несу його в майбутнє,
Щоб він розрадить вмів
Чиюсь велику смуту,
Печаль або біду.
Я впевнена, що другу
Завжди допоможу!
Цуканова В.
КАЗКА
Жила собі в одному невеликому місті звичайна школярка Марина. Одного разу тато подарував їй ноутбук. І захопилася дівчинка новою забавкою настільки, що геть забула про друзів, свої обов'язки, уроки. А через те, що понад усе Марина любила мультфільми, поселилася в її ноутбукові ціла країна Мультляндія. Маринці заздрили, але вона не зважала на те. Навіщо їй друзі, коли в неї є ціла казкова країна і вона, Маринка, може командувати її мешканцями, як заманеться.
Одного разу дівчинка посварилася з батьками (набридли зі своїми зауваженнями!). Та й кіт Леопольд, якого вона напередодні ледь зовсім не замордувала, кутаючи у пелюшки, наче ляльку, раптом кудись зник. Сумно стало Маринці. Розплакалась вона. А наплакавшись, задрімала перед монітором, на якому розкинулася неосяжна людською фантазією Мультландія.
І опинилася Маринка у чудернацькому лісі. Раптом у заростях промайнув рудий пухнастий хвіст. «Леопольд!» - покликала вона. Але кота, який безпорадно борсався у пелюшках, кудись потягли двоє підступних мультяшних мишенят. «Стійте!» - кинулася за ними Маринка. Та перед нею, наче з-під землі, вигулькнули двоє неохайних діток. «Ви хто?» - запитала. «Ми - ліньки! Нам ліньки все робити, з тобою хочемо дружити. З тебе не зліземо, до голови доліземо. Не вчися, не трудися, краще ляж, поніжся...» Жахнулася Маринка, швиденько привела малюків у порядок. Тільки-но все зробила - зникли вони. Натомість з'явився цілий гурт дивних створінь, котрі з усіх сил намагалися сподобатися дівчинці. «Я - Жорстокість! Обов'язково давай усім здачі, ламай деревця і знущайся над своїм Леопольдом. А ще - глузуй зі стареньких.» «А я - Сварка. Ніколи не здавайся, завжди сперечайся! І взагалі - давай дружити!» «А я - Зазнайка, носа Задирайка. Ціну собі найвищу маю, усіх зневажаю. Ми ж із тобою так схожі! Нумо з нами!» - запропонували створіння. Маринці не залишалося нічого іншого, як піти з ними углиб лісу, до замку, де жив Змій Горинич. Дуже любив він обідати неслухняними дітьми. Як побачила його Маринка, злякалася, вже й не знала, як вибратися їй звідси і де знайти Леопольда. Раптом у темній кімнаті, де Змій зачинив дівчинку, хтось закричав: «Свободу папугам!». Маринка помітила у клітці папугу Кешу. І розповів він їй, що потрапили вони у Зландію, а допомогти їм можуть тільки Добрик і Добричка, котрі живуть у сусідньому Добриленді. «То лети і попроси, аби вони врятували нас!» - сказала Маринка і випустила Кешу з клітки.
А там, у Добриленді, у звичайній багатоповерхівці жила добра сімейка Добрика і Добрички. Їхня сила була у великій любові, милосерді, порядності, чуйності, великодушності, уважності, ніжності. Добра сімейка завжди намагалася зробити світ добрішим. У цьому їм допомагали хороші діти. Добричка вирощувала квіти, які нагадували червоні сердечка. Їхня сусідка, старезна сердита баба, якось намагалася вкрасти насіння цих квіток, але в неї виросли тільки чорні сердечка. Добра сімейка не була чарівником і не могли в одну мить перемогти зло та його темні сили, бо на це потрібен час, бажання і праця над собою.
Одного погожого дня саме до Добрика і Добрички прилетів наш Кеша. Поцікавившись, чи не були вони часом на Таїті, папужка схаменувся і розповів, у яку біду потрапила Маринка та її котик. І хоча добра сімейка не була чарівниками, вона відразу ж вирушила на допомогу, озброївшись чарівними посмішками і цілим арсеналом гарних справ, рекордів добра, які зробили наші діти: «Співпереживання - основа добродійності», «Екологічна добродійна стежина» і «Ціную людяність в людині над усе».
Не витримало серце Змія Горинича перед такою могутньою зброєю, і перетворився він на Змія Добринича, широко посміхнувшись всіма трьома головами. Ще мить - і Леопольд, промуркотівши, сказав здивованим мишенятам: «Хлоп'ята, нумо жити дружно!». І стрибнув Маринці на коліна. А Добрик і Добричка подарували дівчинці букет квітів, дуже схожих на червоні сердечка.
Маринка прокинулася. З тих пір твердо вирішила бути доброю дівчинкою, бо добро завжди сильніше і перемагає зло.
КДТС:
«Співпереживання - основа добродійності»
№ п/п | Зміст справи |
1 | Година спілкування. Інформаційне повідомлення з використанням прийомів «емпатійного розуміння» і «добродійного заряду» на тему «День добродійності в Україні» |
2 | Зустріч з працівниками соціальної служби з питань потреб і можливостей дітей з обмеженими можливостями |
3 | Етична бесіда: «Є люди, для яких кожен прожитий день - день подолання перешкод» |
4 | Запрошення дітей-інвалідів, педагогів, батьків на засідання в дискусійному клубі «Добродій» |
5 | Засідання в дискусійному клубі «Добродій». Обговорення теми «Діти-інваліди навчаються в звичайній школі і ніколи - навпаки» з використанням концепції «шести капелюхів мислення» |
6 | Запрошення дітей з особливими потребами до участі в Новорічному святі, Різдвяних святах |
7 | Урок етикету: що таке етикет? |
8 | Стратегія поведінки: складання пам'ятки «добре - погано» в спілкуванні з дітьми з особливими потребами |
9 | Новорічне свято |
10 | Різдвяні гостини молодших школярів і дітей з обмеженими можливостями |
11 | Запрошення дітей з особливими потребами до участі в підготовці та проведенні гри-присвяти «Іменини дружньої родини» |
12 | Урок етикету: етикет гостин |
13 | Етична бесіда: «З хорошим другом веселіше в радості, легше в біді» |
14 | Засідання в дискусійному клубі «Добродій». Обговорення теми «День народження - не завжди вдале свято...» з використанням концепції «шести капелюхів мислення» |
15 | Театралізована гра-присвята «Іменини дружньої родини» |
КДТС:
«Ціную людяність в Людині над усе!»
№ п/п | Зміст справи |
1 | Організація гри "Будемо знайомі!" |
2 | ЩО В ІМЕНІ ТОБІ МОЄМУ?.. |
3 | Етична бесіда на тему «Дивись, не забудь: Людиною будь!» |
4 | Загальношкільна акція «Чужого горя не буває» |
5 | Особиста Добродійна Творча Справа «Пізнай себе» |
6 | Майстерня Добродіїв: виготовлення Панно-презентації |
7 | Проект культурологічного спрямування «Ціную людяність в Людині над усе!» |
8 | Індивідуальна Добродійна Творча Справа "Підтримую всесвітній день "спасибі"". Проведення дослідження |
9 | Фото-свято «Міжнародний день обіймів» |
10 | Перегляд та обговорення відео про Голокост |
11 | Евристична бесіда на тему «Добрі діти батькам - вінець. Погані діти - батькам кінець» |
12 | Майстерня Добродіїв: оформлення панно та міні-панно |
13 | Індивідуальна Добродійна Творча Справа «Підтримую міжнародний день спонтанного вияву доброти» |
14 | Гостини класу або школи «Шукаю знов поміж людей Людину!». Вручення міні-панно Добродію (кольорове фото у рамці) |
15 | Фотовиставка «Найніжніші обійми у світі!» |
16 | Ведення рубрики «Ціную людяність в людині над усе!» у місцевій газеті |
КДТС:
«Добродійна екологічна стежина»
№ | Заходи |
1 | КТДС - міні-проект «Сквер біля школи» |
2 | Екологічний практикум «Досліди». Дослід: забруднення повітря |
3 | Колективна добродійна трудова справа: «Алея доброти» |
4 | Майстерня Добродія: виготовлення вітальних листівок з природних матеріалів та штучних квітів |
5 | Міні-проект «Добродійної екологічної стежини» Мандрівка - міні-проект «Бур'ян» |
6 | Екологічний практикум «Досліди» Дослід: забруднення водойми |
7 | Театр «Добродій». П'єса - гра: Казка про Ромтомтомтика «ЛІСОВА МУЗИКА» |
8 | Майстерня Добродія: виготовлення годівничок |
9 | Міні-проект«Добродійної екологічної стежини» Конкурс агітаційних плакатів «Закликаю зберегти природу» |
10 | Екологічний практикум «Досліди». Дослід: забруднення поверхні ґрунту. |
11 | Добродійний КОНКУРС «НАЙЗРУЧНІША ГОДІВНИЧКА ДЛЯ ПТАХІВ» |
12 | Майстерня Добродія: виготовлення мішечків для «пташиних крихт» - збирання різного корму для годівниць |
13 | Міні-проект«Добродійної екологічної стежини» Пролонгована акція - міні-проект «Буде наша ялинонька жити» |
14 | Екологічний практикум «Досліди». Дослід: забруднення повітря |
15 | акція-попередження «Новорічна ялинонька - штучна» |
16 | майстерня Добродія: виготовлення штучних ялинкових композицій. |
17 | Міні-проект«Добродійної екологічної стежини» Благодійна акція «Мій зелений вихованець - найкращий !!!» |
18 | Екологічний практикум «Досліди» Дослід: забруднення води |
19 | акція-звернення «Буде наша ялинонька жити» |
20 | майстерня Добродія: виготовлення шпаківень |
21 | Міні-проект«Добродійної екологічної стежини» Екологічна атака: «Ліквідація наслідків «недоброї» діяльності людини» |
22 | Екологічний практикум «Досліди» Дослід: вага сміття. |
23 | Добродійний КОНКУРС «НАЙЗРУЧНІШий будиночок ДЛЯ ПТАХІВ». Дослід: забруднення ґрунту. |
24 | Майстерня Добродія: виготовлення пам'ятки «Буду я природі другом» |